جشنواره سفیدکوه در مسیر گردشگری انجیره تا انوج ملایر
جشنواره سفیدکوه در مسیر گردشگری انجیره تا انوج ملایر
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: دومین روز از هفته میراث‌فرهنگی با حضور مسئولان، مردم روستاهای انجیره ، بهاره( سلطان آباد)، چشمه ساران ( قلعه علیمراد خواه )، زاغه و انوج و تعدادی از گردشگران جشنواره پیاده روی سفیدکوه در مسیر گردشگری انجیره تا انوج ملایر برگزار شد.

به گزارش همدان تیتر، ابراهیم جلیلی اظهار داشت: در طول مسیر این جشنواره و در روستای انجیره، بهاره، چشمه ساران و زاغه از شرکت کنندگان در مسیر با ساز و دهل سنتی، چای زغالی، آش های محلی، محصولات باغی، شیرینی و شربت استقبال شد و در چهار نقطه برنامه‌های مختلفی فرهنگی اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: در انتهای مسیر در روستای انوج علاوه بر پیاده روی همگانی در کنار سد خاکی برنامه‌های فرهنگی متنوعی شامل موسیقی سنتی، اجرای مسابقات شعر خوانی، اسب سواری، ماهی گیری اجرا و در پایان به تعدادی از شرکت کنندگان به قید قرعه هدایایی اهداء شد.

او گفت: یکی از راهکارهای معرفی ظرفیت‌های شهرستان برگزاری رویداد است و شهرستان ملایر در طول سال و متناسب با ایام و مناسبت‌های مختلف رویدادهای متعددی طراحی و اجرا کرده، از جمله جشنواره آلبالو، جشنواره خوشه برتر، جشنواره شیره پزی، گردو و بادام علی آباد و جشنواره مبل و منبت که باعث معرفی ظرفیت‌ها و تقویت زیرساخت‌های گردشگری کشاورزی منطقه است، برگزار شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر بیان داشت: مسیر گردشگری انجیره تا انوج و برعکس مسیر اتصال نهاوند، ملایر و بروجرد است که دارای ظرفیت‌های مختلفی از جمله گردشگری کشاورزی، طبیعت بکر، وجود آثار و اتلال تاریخی مانند مقبره بابا حسین، دستکند انوج ، تپه قلعه بلنده انوج ، سد خاکی است که پتانسیل توسعه گردشگری را دارد.

انتهای پیام/