ثبت جهانی هگمتانه فرصتی برای نظم و ساماندهی بازار همدان
ثبت جهانی هگمتانه فرصتی برای نظم و ساماندهی بازار همدان
شهردار همدان گفت: ثبت جهانی هگمتانه بهانه ای خوبی است که بازار همدان را ساماندهی و نظم ببخشیم و باید این موضوع به کل شهر به ویژه بازار همدان تعمیم داده شود.

به گزارش همدان تیتر، سید مسعود حسینی با اشاره به اینکه بازار همدان زیبنده نام و نشان همدان نیست گفت: خواسته و انتظار مدیریت شهری و شهروندان این است که نظم و زیبایی در بازار شهر همدان به عنوان رینگ اول شهر حرف اول را بزند.

شهردار همدان گفت: ثبت جهانی هگمتانه بهانه ای خوبی است که بازار همدان را ساماندهی و نظم ببخشیم و باید این موضوع به کل شهر به ویژه بازار همدان تعمیم داده شود.

حسینی با انتقاد از وضعیت بازار خواستار توجه به هویت ، زیبایی و معماری بازار شد و افزود: به دلیل ریشه و هویت بازار همدان، مردم نگاه دیگری به این بازار دارند ولی متأسفانه ۵۰ تا ۶۰ سالی است وضعیت ظاهری بازار نامناسب و کهنه شده و بسیاری از مردم، گردشگران و مسافران بازار را بر اساس ظاهر نامناسب آن قضاوت می کنند.

حسینی با اشاره به اینکه ثبت جهانی هگمتانه را در پیش داریم گفت: ثبت جهانی هگمتانه بهانه ای خوبی است که بازار همدان را ساماندهی و نظم ببخشیم و باید این موضوع به کل شهر به ویژه بازار همدان تعمیم داده شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری انتظار از صنف طلا و جواهرات را در ساماندهی بازار همدان بالا دانست و تصریح کرد: به دلیل جایگاه اجتماعی، اقتصادی و حضور بزرگان و پیشکسوتان در این عرصه، همراهی این عزیزان با شهرداری و میراث فرهنگی در راستای اجرای طرح‌های خلاقانه برای ساماندهی بازار بسیار مهم است.

شهردار همدان با تاکید بر مشارکت و همکاری کسبه و بازاریان با مدیریت شهری در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری از جمله جداره سازی خیابان بوعلی، اکباتان، میدان امام ره و ساماندهی بازار و سرویس های بهداشتی اختصاص داده شده است.

وی توجه به مباحث ترافیکی ، گردشگری و تقویت حمل و نقل عمومی را از اولویت‌های شهرداری همدان بر شمرد و گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه به این حوزه‌ها اختصاص داده شده است و با هم اندیشی و همکاری مدیریت شهری، سازمانهای متولی و شهروندان انشالله بتوانیم به عنوان یک الگو در عرصه عمرانی، گردشگری و زیباسازی در کشور مطرح شویم.

سید مسعود حسینی خواستار پیشقدمی اصناف طلا و جواهرات در ساماندهی و ایجاد نظم در بازار همدان شد اظهار داشت: اگر به موقع وارد ساماندهی بازار و پاساژهای شهر همدان نشویم علاوه بر نابسامانی شاهد خسارات جدی به شهر و شهروندان خواهیم بود.

در ادامه برخی از نمایندگان اصناف طلا و جواهرات به طرح پیشنهاداتی از جمله همکاری شهرداری همدان با بازاریان در تسهیل امور، ارایه طرح جامع از سوی شهرداری و میراث فرهنگی برای ساماندهی بازار، تخفیف عوارض و بهره گیری از تجربیات سایر شهرها پرداختند.

انتهای پیام/