برگزاری رزمایش اقتدار به مناسبت هفته بسیج در همدان
برگزاری رزمایش اقتدار به مناسبت هفته بسیج در همدان
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) از برگزاری رزمایش اقتدار در روزهای ۵ و ۶ آذر مصادف با هفته بسیج خبر داد.

وی افزود: در همان ابتدای انقلاب، سپس در بحث سازندگی کشور و تا به امروز که جلو آمدیم در هر موضوعی که در انقلاب اسلامی رقم خورده جایگاه بسیج را بیشتر می‌بینیم و اگر انقلاب اسلامی با چالش مواجه می شد بسیجیان برای حل مشکل حضور داشتند. در سختی‌های دوران دفاع مقدس نیز به حضور و جانفشانی نیروهای بسیجی افتخار می‌کردیم.

سردار مجیدی با تاکید بر اینکه بسیج در آنجایی که انقلاب اسلامی به آن نیاز داشت ورود و نقش آفرینی کرد، گفت: در مباحث کرونا و موضوعات مختلف نقش بسیج را کاملا مشهود و نمایان می‌بینیم و یکی از موارد اصلی این است که ما بتوانیم جوانان و نوجوانان را در سازمان بسیج سازماندهی و از این طرفیت استفاده کنیم و الان در بسیاری از پایگاه‌های بسیج از ظرفیت نیروهای جوان استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هر چه جلوتر می‌رویم بر روی استحکام سازمان بسیج تلاش می‌کنیم مثلا در خصوص بحث بسیج سازندگی تلاش مضاعفی شد که بتوانیم از ظرفیت‌های نیروهای متخصص مومن استفاده کنیم.

وجود ۱۸۰۰ گروه جهادی در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به فعالیت قریب به  ۱۸۰۰ گروه جهادی در استان همدان، گفت: در بحث مشکلات آبی نیز بسیج سازندگی توانست با کمک دستگاه ها در حدود ۱۶۰ روستا آبرسانی کند و حدود ۵۰۹ میلیارد تومان با دستگاه‌های دولتی قرارداد بسته و حدود ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری انجام دادیم، که امیدواریم بتوانیم در ظرف دو سال آینده مشکل آب شرب تمام روستاها را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: در بحث ایجاد اشتغال نیز بسیج سازندگی با راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه توسط شبکه مردمی کمک شایانی به این امر کرده، همچنین در بحث اشتغال در سال گذشته حدود ۶۰ میلیارد تومان از تخصیص استانی را برای ایجاد اشتغال در نظر گرفتیم، که حدود۵۰ میلیون جذب و برای حدود ۸۰۰ نفر شغل ایجاد و راستی آزمایی شد و قریب به حدود ۹۵ درصد مبلغ در راستای آن اهداف هزینه شد، امسال که نیاز بیشتری است توانستیم حدود ۲۴۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۶ تخصیص دهیم و دنبال این هستیم در بحث اقتصاد مقاومتی بتوانیم شغل‌هایی را ایجاد کنیم.

سردار مجیدی با اشاره به ساخت منزل محرومین توسط بسیج سازندگی، عنوان کرد: یکی از کارهای بسیج مهندسین کشاورزی در خصوص بحث چغندر علوفه‌ای بود که  با توجه به بحث تنش آبی همدان توانستند در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند، همچنین در خصوص موضوعات تربیتی چندسالی است که در بحث صالحین کارهای بزرگی انجام شده و در این خصوص بر بحث آشنایی کودکان بسیجی با قرآن و نهج‌البلاغه تاکید شده است.

وی عنوان کرد: بسیج در موضوعات دفاعی و امنیتی ورود پیدا کرده، همچنین در تلاش هستیم آسیب‌های محلات را شناسایی و با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج کار خدمت رسانی به مردم را انجام دهیم. همچنین در اردوگاه صیانت شهرستان نهاوند بحث مهارت‌آموزی را نیز پیگیری و در تلاش هستیم که فاز دوم آن را با کمک مسئولان کشوری کلید بزنیم.

برگزاری رزمایش اقتدار در همدان

وی از برگزاری رزمایش اقتدار در روزهای ۵ و ۶ آذر مصادف با هفته بسیج خبر داد و گفت: امسال نیز با توجه به اینکه نیاز بود در مباحث بصیرتی ورود پیدا کنیم در مدارس و دانشگاه‌ها جریان بصیرتی تشکیل و توانستیم کارهای بزرگی در این خصوص انجام دهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با اشاره به برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان همدان گفت: کمیته‌های ۲۲ گانه برنامه‌هایشان را ارائه داده‌اند و اعتباراتی در نظر گرفته شده تا بتوانیم این برنامه را در سال آینده عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/