افتتاح ٨ واحد گلخانه‌ در سطح استان توسط استاندار همدان
افتتاح ٨ واحد گلخانه‌ در سطح استان توسط استاندار همدان
استاندار همدان گفت: کشت گلخانه‌ای کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری و راندمان تولید است باید ظرف سه سال آینده میزان اراضی کشت گلخانه‌ای در استان به بیش ازهزار هکتار برسد.

به گزارش همدان تیتر، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان همزمان با روز جهادکشاورزی در سفر به روستای امزاجرد ٨ واحد گلخانه‌ای به مساحت ۳۷ هزار مترمربع در سطح استان را به صورت ارتباط برخط (وبینار) در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، درگزین و بهار افتتاح کرد.

استاندار همدان گفت: کشت گلخانه‌ای کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری و راندمان تولید است باید ظرف سه سال آینده میزان اراضی کشت گلخانه‌ای در استان به بیش ازهزار هکتار برسد.ح

قاسمی فرزاد اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فرمان تشکیل چندین سازمان و نهاد مهم را صادر کردند و جهاد سازندگی یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین این سازمان‌ها بود.

وی گفت:علت تشکیل جهاد سازندگی برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی و عمرانی برای آحاد مردم بود که با فرمان حضرت امام یک حرکت جهادی توسط مردم برای خدمت به محرومین به خصوص در حاشیه شهرها و روستاها انجام گرفت.ب

استاندار تاکید کرد: سیج‌شدن مردم و مسئولان برای برداشت محصول و عمران و آبادانی شهرها و روستاها، مرمت پل‌ها و جاده‌سازی نمونه‌ای از این خدمات ارزنده بود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد بیان کرد: حضور سنگرسازان بی سنگر از بدنه جهادسازندگی در خط مقدم جبهه‌ها و جانفشانی و ایثار در دفاع مقدس نیز نمونه دیگری از خدمات صادقانه این نهاد مقدس بود.

وی همچنین با بیان اینکه رویکرد دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، در استان همدان ارتقای سطح کشت محصولات کم‌آب‌بَر با استفاده از ظرفیت گلخانه‌ها و اصلاح الگوی کشت در دستور کار است گفت: از مزایای کشت گلخانه‌ای کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری و راندمان تولید است.باید ظرف سه سال آینده میزان اراضی کشت گلخانه‌ای در استان به بیش ازهزار هکتار برسد.

انتهای پیام/