اجلاس تیرماه اتاق اصناف مرکز استان همدان برگزار شد
اجلاس تیرماه اتاق اصناف مرکز استان همدان برگزار شد
اجلاس تیرماه اتاق اصناف مرکز استان همدان با حضور رؤسای اتحادیه های صنفی و برخی از مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش همدان تیتر، اجلاس اتاق اصناف مرکز همدان به‌ ریاست محمد ارغوان رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان با دعوت از حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی و احمد شانیان مدیر کل اداره کل صمت استان با حضور هیئت ‌رئیسه و روئسای محترم ۴۹ اتحادیه در سالن اجتماعات اتاق اصناف مرکز استان همدان برگزار شد.

در این جلسه محمد ارغوان رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان و مشاور اقتصادی استاندار در حوزه اصناف و بازار و نماینده استان همدان در پارلمان اصناف کشور با تاکید بر اهمیت شعار سال مبنی بر *مهار تورم و افزایش تولید* ، جایگاه اصناف و بازار درخصوص تحقق شعار سال را بسیار تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: افزایش نامتعارف قیمت‌های مواد اولیه، عوارض کسب‌وکار، هزینه‌های مالیاتی و هزینه‌های تأمین‌ اجتماعی باعث می‌شود، مهار تورم به بهار تورم تبدیل گردد.

ارغوان با انتقاد از سامانه ی درگاه مجوزهای کسب‌و کار افزود: به‌علت نبود زیرساخت مناسب این سامانه، در حال حاضر سامانه مورد نظر دچار اختلال بوده و از نماینده  مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی درخواست نمود هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح قوانین نظام صنفی در مجلس اقدام نماید.

لازم به ذکر است در این اجلاس سایر مشکلات صنفی نیز توسط روسای برخی از اتحادیه‌ها بیان شد که مقرر گردید نماینده مجلس شورای اسلامی بصورت ویژه و در اسرع وقت موضوعات را پیگیری نموده و این جلسات بصورت ماهیانه و متوالی فی‌مابین استمرار داشته باشد.همچنین در این اجلاس رئیس اتاق اصناف مرکز استان برنامه های اتاق اصناف را جهت تحقق شعار سال ارائه و گزارشی از اقدامات اتاق اصناف بیان نمود و برخی مشکلات اصناف و بازاریان از جمله بیمه، مالیات، بازنگری قوانین نظام صنفی، ایجاد شهرک های صنفی، نرخ خدمات، عدم ارائه ی تسهیلات کم بهره ویژه ی اصناف را جهت پیگیری بیان نمودند.

از دیگر مسائل اجلاس تیرماه امضای تفاهم نامه با سازمان بسیج اصناف استان در خصوص برگزاری کلاس فقه بازار جهت متقاضیان پروانه کسب صورت پذیرفت.

در پایان از  سرهنگ سراقی رئیس سابق اداره نظارت بر اماکن و روئسای سابق و اعضای محترم هیئت مدیره های اتحادیه های صنفی یا اهدا لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام /