وقف مانع سرمایه گذاری نیست/ مجوعه بهاءالملک باغ رستوران می شود
وقف مانع سرمایه گذاری نیست/ مجوعه بهاءالملک باغ رستوران می شود
مدیر کل اوقاف استان همدان با اشاره به اینکه وقف مانع سرمایه گذاری نیست گفت: در دهه 80 به دستور رهبر انقلاب اسلامی مجوز تبدیل به احسن موقوفات در شهر کبودر آهنگ داده شده است.

به گزارش خبرنگار همدان تیتر،زین العابدینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در طی سفر هیات دولت نیز مقرر شد این موضوع موضوع طی دو ماه تعیین تکلیف شود،در اذا تغییر احسنت باید زمین معوقی داده شود تا ما دیگر ادعایی در مورد زمین هایی که در این شهر کاربری خدمات شهری دارند نداشته باشیم عنوان کرد: مشکل در استان همدان این است که زمینی که مناسب آبادانی باشد تا بتوان نیت واقف را اجرا کرد کم است،در لالجین نیز می توان موضوعات را حل فصل کرد که یکی از راه کارهای آن اجاره کردن زمین ها از اوقاف است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری به ایستگاه صلواتی گردنه اسدآباد در بحث اطعام زائران اربعین کمک از طرف اوقاف انجام شده است، افزود: سعی ما در سال جاری کمک به هیات هایی بود که در سال های گذشته کمکی دریافت نکرده بودند.

وی اذعان کرد: ۹ پروژه سرمایه گذاری در استان همدان در حال اجرا است ، قرار داد ۲۰ میلیارد تومانی تبدیل مجموعه بهاالملک در اعتمادیه به باغ رستوران بسته شده است.

مدیر کل اوقاف استان همدان از ساخت مجتمع مبل و منبت به مساحت ۱۲ هزار متر در ملایر خبر داد و گغت: پنج وقف جدید در استان به ثبت رسیده که یکی از جدید ترین آنها وقف یک شرکت برای امور خیریه است.

زین العادبدینی بیان کرد: برای طرح توسعه حرم شاهزاده حسین همدان در سال جاری ردیف بودجه در نظر گرفته شده است، با توجه به پرونده ثبت جهانی همدان امکان تخریب بانک ملی میدان امام خمینی وجود ندارد.

انتهای پیام/