نیروگاه خورشیدی از هدر رفتن سوخت فسیلی و آب جلوگیری میکنید
نیروگاه خورشیدی از هدر رفتن سوخت فسیلی و آب جلوگیری میکنید
مدیر توزیع نیروی برق شهرستان همدان با بیان اینکه در حال حاضر تکنولوژی تولید برق در دنیا به سمت تکنولوژی‌های عاری از آلودگی می‌رود، گفت: در تولید برق باید به سمت نیروگاه‌های پاک مثل نیروگاه خورشیدی رفت.

به گزارش همدان تیتر، محمدرضا اژدردل اظهار داشت: کشور ایران  ۲۸۰ روز آفتابی دارد و علاوه بر این درجه حرارتی ندارد که راندمان را از بین ببرد و می‌توانیم تولید بیشتری داشته باشیم ایران بهترین امکان را برای تولید برق دارد.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان همدان گفت: نیروگاه خورشیدی شهدای همدان از هدر رفتن ۳۰۶۰ مترمکعب آب در سال جلوگیری می‌کند، بنابراین در جلوگیری از آلودگی هوا، جلوگیری از هدر رفتن سوخت فسیلی و جلوگیری از هدر رفت آب نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تکنولوژی تولید برق در دنیا به سمت تکنولوژی‌های عاری از آلودگی می‌رود، گفت: در تولید برق باید به سمت نیروگاه‌های پاک مثل نیروگاه خورشیدی رفت.

اژدردل عنوان کرد: پنج سال از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی شهدای همدان می‌گذرد و سرمایه‌گذار اولیه این نیروگاه آلمانی است، در همدان حدود ۴۵ تا ۵۰ مگاوات تولید نیروگاه‌های خورشیدی را داریم که ۱۱ درصد از کل تولید کشور است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان همدان با اشاره به اینکه ایران از بابت تولید نیروگاه‌های خورشیدی عقب است، عنوان کرد: نیروگاه ۷ مگاواتی شهدای همدان از ورود حدود ۱۰ هزار تُن دی‌اکسیدکربن به جو جلوگیری می‌کند.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اضافه کرد: ایران می‌تواند منبع تولید برق مطمئن برای کشورهای همسایه باشد، گفت: در دنیا سرعت حرکت تولید برق از منابع تجدیدپذیر بالا رفته است و کشور ما نیز باید در این زمینه با قدرت وارد شود.

اژدردل با بیان اینکه سال قبل حدود ۴۵ هزار گیگابایت به سایر نیروگاه‌های تجدیدپذیر دنیا اضافه شده است، اظهار کرد: این خبر خوبی برای حامیان محیط‌زیست است چراکه محیط‌زیست یکی از منابع مهم زیستی و اقتصادی هر منطقه و دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : سارا پرویزی سالار‌