«او دلش جای دیگری بود»
«او دلش جای دیگری بود»
کتاب «او دلش جای دیگری بود» زندگینامه ۳۲ شهید مدافع حرم روحانی است که به قلم «طاهره خاکریز» و توسط انشارات «حماسه ماندگار» اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار همدان تیتر، کتاب «او دلش جای دیگری بود» زندگینامه ۳۲ شهید مدافع حرم روحانی ایران اسلامی به قلم «طاهره خاکریز» و توسط انشارات «حماسه ماندگار» اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان به چاپ رسیده است.

در این کتاب چگونگی اعزام شهدای مدافع حرم روحانی به سوریه و فعالیت‌هایشان در جبهه مقاومت همراه با نحوه به شهادت رسیدن به همراه وصیت‌نامه این بزرگواران نگاشته شده و تمام تلاش نویسنده این بوده که با قلمی سلیس و روان شخصیت و فداکاری این شهدای گرانقدر رو به تصویر بکشد.

در این کتاب تلاش شده ضمن بهره‌گیری  از زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم روحانی ایران اسلامی، نوع نگرش و زندگی این شهدا به تصویر کشیده شود و اینکه  در عین رشادت و دلاوری مزین به زندگی بی‌آلایش بودند.

در بخشی از کتاب، در خصوص لحظه خداحافظی شهید مصطفی صدرزاده با همسرش آمده است:

بالاخره روز موعود فرارسید و دل من را هم در چمدانش گذاشت و رفت چه دلتنگی عجیبی سراسر وجودم را فرا گرفت رفتن مصطفی بوی شهادت می‌داد به او گفتم احساس می‌کنم بروی ‌شهید می‌شوی… در جوابم گفت شهادت کجا و من کجا؟

گفتم به من قول می‌دهی برگردی؟ من شهید شدن را در وجودت می‌بینم، اما حالا نه؛ می‌خواهم بیشتر کنارم باشی….

خندید  و گفت برمی‌گردم….

و من بار دیگر عاشقش شدم….

انتهای پیام/